Hrbp officer (6 months contract)

16/11/2023 Bayt.com kénitra
Description du poste

As an HR Business Partner Officer you will work closely with the HRBP Lead and your missions will be to :


Support 


§ Be a strategic advisor and partner by cultivating effective working relationships with the Leadership teams by advising leaders/managers on people-management and employee relations issues, training and development, in alignment with HR initiatives.


§ Partner with Global HRBPs in various HR topics and cross HR processes


§ Assist and work together with COEs, in process deployment & act as a global SPOC for global projects and initiatives.


§ Manage and/or roll out HR projects (AXAllence, homeworking, onboarding, etc) and participate in the management of the resulting change.


§ Partnering with key stakeholders to develop action plans that prioritizes and respond to key themes for employee survey (Pulse)


§ Develop and support delivery of career pathways across divisions, ensure these support succession plans and anticipate future needs.


§ Provide day-to-day performance management guidance to line management -Monthly 121s- (e.g., coaching, counseling, career development…)


§ Manage and resolve complex employee relations issues. Conduct effective, thorough, and objective investigations. (Disciplinary meetings, development plans…)


§ Build and roll out the HR roadmap based on the Global HR strategy and locals needs


Process


§ Provide guidance and input on business unit reorganization and workforce planning


§ Manage and rollout performance management process (YER), including assisting managers on the appraisal process, coaching managers on delivering feedback, and helping managers create development plans to address performance issues


§ Develop/adapt processes and policies for the local/legal needs


§ Assist and participate in staff/managers events' organization (onboarding, townhall, sharing sessions…)


§ Manage the HR KPIs and Headcount growth via the monthly dashboard


§ Support in providing HR Data for instances lead by HRBP Lead


§ Shadow HRBP lead during work council instances for back-up


Admin


§ Assist international employees with expatriate assignments and related HR matters.


§ Handle Tier 2 HR Portal tickets/requests


§ Follow-up contracts' probation periods (CDD, CDI, Contrat d'insertion)


§ Plan/ follow-up exit interviews and build action plans when needed based on exit KPIs and trends


§ Collaborate with talent acquisition team on compensation package set up



Votre Profil

Profile :


  • 4-5 years of experience of Human Resources/HR Shared Service experience preferably in a multinational
  • Experience of working in a fast-paced HR Team, ideally supporting an IT client group
  • English fluent.
  • Team ethic.

A propos d'AXA

Leader mondial de l'assurance et de la gestion d'actifs,  AXA aide  ses 100 millions de clients à traverser les petites et grandes difficultés de la vie et les accompagne dans la sécurisation de leurs projets. Pour aider ses collaborateurs dans leur mission, AXA se donne comme priorité de prendre soin d'eux.  Ainsi, en rejoignant AXA France vous travaillerez dans une entreprise responsable, offrant une véritable culture d'expertise, accélérant le développement des compétences de chacun, proposant une rémunération attractive et une évolution régulière. Pour vous, nous réinventons notre métier.


AXA évolue pour devenir une entreprise durable axée sur la technologie et, à AXA Group Operations, nous sommes l'un des principaux moteurs de cette transformation.


Nous favorisons l'évolution de notre modèle commercial dans le secteur des assurances grâce à la technologie et à l'innovation, pour garantir sa mise en œuvre concrète rapide au niveau global, avec des conseils et une exécution de grande qualité. Nous sommes présents dans 17 pays avec des équipes engagées et hautement qualifiées. Nous mettons à profit la technologie, les données, l'approvisionnement, la sécurité et l'allocation des investissements de manière globale, mais nous réalisons également des économies d'échelle et des synergies lorsque cela est nécessaire.



A propos de notre entité

Présente au Maroc depuis 2009, AXA Group Opérations Maroc est une entité d'offshoring. Avec ses 300 collaborateurs et ses différents centres d'expertise opérant dans les domaines de l'informatique, de la Gestion de projet, de la Finance et des Ressources Humaines, AXA GO Maroc soutient Group Operations dans la réalisation de sa mission.



Pourquoi nous rejoindre ?

Nous célébrons l'expertise, la diversité culturelle et la créativité de plus de 8 000 employés de par le monde.  Nous nous engageons à assurer l'égalité des chances en matière d'emploi (parité hommes-femmes, communauté LGBT+, personnes handicapées ou personnes d'origines diverses) et à promouvoir la diversité et l'inclusion en créant un environnement de travail où tous les employés sont traités avec dignité et respect, et où les différences individuelles sont valorisées.


Détails du poste Lieu de travail Kénitra Maroc Domaine de la société Autres Services de Soutien aux Entreprises Type de société Non spécifié Type demploi Non spécifié Salaire mensuel Non spécifié Nombre de postes à pourvoir Non spécifié